E-İHRACATLA İLGİLİ SIKÇA SORULANLAR
E-İhracat, fiziksel ve dijital ürünlerin dijital kanallar kullanılarak yurtdışındaki diğer ülkelere satılmasını ifade etmektedir. Lojistik süreçlerinin ve ödeme sistemlerinin gelişmesiyle birlikte yurtdışına satış süreçleri çok daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. E-İhracat sayesinde ürünlerinizi sınır ötesine taşıyarak yeni müşterilere ulaşabilirsiniz.
ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi) sistemi sayesinde ağırlığı 300kg ve eşya değeri 15.000 Euro altında kalan ürünler için uygulanmaktadır. Ürünler için gümrük beyannamesi düzenlenmesine gerek kalmaz, gümrükleme ve ambar bedelleri oluşmaz, Ürünlerinizi yurtdışına gönderirken fatura ve diğer gerekli belgeleri hazırlayarak yetkili kargo firmalarına teslim etmeniz yeterlidir.
E-İhracata başlamaya karar verdiğinizde önünüze 2 seçenek çıkacaktır. Ya kendi web sitenizi kurarak ürünlerinizi buradan farklı ülkelerdeki kullanıcılara ulaşmak veya hali hazırda trafiğin olduğu global online pazar yerlerinde satışa başlamak. Amazon, Etsy, Walmart gibi online pazar yerlerinde mağazanızı açıp satışa başlayabilirsiniz. Bir süre sonra hem kendi sitenizden hem de online pazar yerleri üzerinden e-ihracat gerçekleştirebilirsiniz. İki yöntemin de farklı avantajları ve dezavantajları oluşacaktır.
E-İhracatta satış yapmak istediğiniz ülkelere bağlı olarak farklı maliyetler oluşabilir. Ancak temel olarak e-ihracata başlamadan önce pazaryeri giderleri, kargo ücretleri, dijital pazarlama ücretleri ve depolama ücretlerinin farkında olmalısınız. Tüm maliyetlerinizi doğru şekilde hesaplayarak size en uygun kar marjını ve satış fiyatınızı belirleyebilmelisiniz. Tüm dünyaya satış yapma imkanınız olduğunu göz önünde bulundurursak maliyetleriniz sınırlı kalacaktır.
Ticaret Bakanlığının yeni açıkladığı desteklere göre e-ihracat yapan satıcılar fulfillment, reklam, komisyon, danışmanlık, yurtdışı pazar araştırması gibi birçok alanda teşvik almaya hak kazanmıştır. Bu desteklere hak kazanmak için yerine getirmeniz gereken farklı kriterler olsa da en önemli kriterler;
- Türkiye'de marka tescili
- Hedef ülkede marka tescil başvurusu
- Türk menşeili ürünler
- Limited veya Anonim şirket statüsüne sahip olmak
E-İhracata başlarken bir şirketiniz olması zorunlu değildir. Ancak birçok pazaryeri mağaza açmanıza izin vermeden önce şirket bilgilerinizi girmenizi istemektedir. Ayrıca devlet teşviklerinden yararlanmak ve yurtdışı satış gelirlerinizi beyan etmek için mutlaka bir şirkete sahip olmanızı öneriyoruz. Şirket olmadan tüm süreçlerde problemler yaşayabilirsiniz.